Oplichter bezig in Lille die naam van de Scouts gebruikt

Beste Scoutsympathisant

Er is aan het licht gekomen dat er een oplichter bezig is in Lille die de naam Scouts Lille – Poederlee bezoedelt.

Dinsdag is er een jongeman langs Lilse bedrijven gegaan die zei dat hij van scouts Lille was. Hij vroeg achter sponsgeld in ruil voor advertenties in een reclame bladje dat 4x per jaar zou uitkomen.  Hij vroeg hier 90 euro voor. Sommige bedrijven hebben dit betaald omdat ze dichte banden hadden met onze vereniging.

Dit is echter geen persoon of lid van onze scoutsgroep en is een oplichter! Hij noemt zichzelf Jack De witte en gebruikt een vals e-mailadres: scoutslille@telenet.be(link sends e-mail). Als adres van de scouts gebruikt hij Beeldeken 72, 2275 Lille.

We betreuren dit voorval waar de oplichter gebruik maakt van de naam & het vertrouwen in onze jeugdvereniging.

Mocht je in contact komen met deze persoon, twijfel dan niet om de politie te contacteren. Probeer u zo goed mogelijk te herinneren hoe hij eruit ziet zodat hij hier niet ongestraft mee wegkomt.

Hopelijk is het vertrouwen in onze groep niet te hard geschonden. Want als jeugdgroep met vrijwilligers hebben we soms jullie steun nodig. Zoals inderdaad bij het sponsorboekje voor scoutskermis waar we rond juni – juli voor rondkomen. Of voor de wafelslag van de verkennersgroep, gepland op zaterdag 21 februari.

Een echte scout van Lille – Poederlee kan je herkennen aan zijn scoutshemd met kentekens specifiek voor Lille en de oranje – bruine das. Bij vragen kan je altijd bij de persoon achter de gegevens van de groepsleiding vragen en hen contacteren. Contactgegevens vind je ook hier terug

Men zegge deze boodschap door in Lille en hopelijk is het genoeg om de oplichter te doen stoppen.

Scouteske groeten,
De groepsploeg van Scouts Lille-Poederlee